Nordea ja DNB ühendpanga nimeks saab Luminor

07.03.2017

 

Nordea ja DNB Balti regioonis loodava ühendpanga nimeks saab Luminor. Uue panga brändinime avalikustamine on järgmine oluline verstapost ühendpanga ülesehitamisel.

 

„Meil on hea meel esitleda tulevase panga nimena Luminori, mis kannab endas lubadust nii klientidele kui töötajatele. DNB ja Nordea Baltikumi äride ühendamisel sünnib tänapäevane pank, mis on loodud meie regiooni inimeste ja ettevõtete jaoks. Luminor arvestab enim piirkonna riikide kultuuri- ja ettevõtlusruumiga ja meie eesmärk on kindlustada parem elu siinsetele inimestele ja paremad võimalused äritegemisel kohalikele ettevõtetele,” kinnitab tulevase ühendpanga nõukogu esimees Nils Melngailis.

 

“Ehitame nii uut panka kui ka uut finantsteenuste brändi. Meie brändi DNAks on kolm väärtust, mis loovad kindla vundamendi nii uue panga sisekultuurile kui ka tegevuspõhimõtetele: inimesed ennekõike; kvaliteet kõiges ja selged eesmärgid. Me tahame luua sellise panga, millest on Eesti, Läti ja Leedu inimestel ja nende ettevõtetel kasu,” selgitab tulevase ühendpanga juhatuse esimees Erkki Raasuke.

 

Uue panga kaubamärk töötati välja koostöös rahvusvahelise nimeka konsultatsiooniettevõttega Future Brand Suurbritanniast.

 

“Luminor sümboliseerib uue panga kõige eristuvamaid tugevusi. Nime esimene osa – “lumi” pärineb ladinakeelsest sõnast “lumen”, mis tähendab valgust. Luminor on majakaks ja teejuhiks panga eraisikutest ja ettevõtjatest klientidele, aga ka ettevõtetele, kogukondadele ja riikidele, kus pank tegutseb. Panga sõnum on, et parem elu on võimalik ja oma elujärge saab parandada. Nime teine osa – “nor” viitab tugevatele põhjamaistele juurtele – uue ettevõtte omanikud on Põhjamaade pangad. Need kaks tahku on põimitud ühte nimesse. Nimi on kui Põhjatäht, mis näitab teed nii klientidele kui ka pangatöötajatele, tuletades neile meelde seda, mida ja miks bränd tähistab.” sõnab FutureBrandi strateegiajuht Freddie Baveystock.

 

Future Brand on maailmas tuntud ja hinnatud ning nende klientide hulka kuuluvad ka sellised nimekad brändid nagu MasterCard Worldwide, Nespresso, American Airlines, Bentley, Londoni 2012 aasta olümpiamängud ja paljud teised.

 

Loodaval ühendpangal hakkab olema tugev geograafiline esindatus, sest Nordea on tugev Eesti turul, DNB on tugev Leedu turul ning mõlemad on tugevad Läti turul. Uue panga eesmärk  on saada Balti riikides klientide jaoks suurpangaks.

 

DNB ja Nordea Baltikumi äride ühendamine jätkub varem teavitatud ajakava kohaselt. Kuni tehingu toimumiseni ja regulaatorite heakskiidu saamiseni tegutsevad pangad vastavalt planeeritule Eestis, Lätis ja Leedus eraldiseisvalt. Tehing plaanitakse lõpule viia 2017. aasta teises kvartalis.

 

 

 

 

Kogu lisateave:

 

Nordea

Signe Lonerte, Nordea Balti riikide kommunikatsioonijuht, +371 2911 6146, signe.lonerte@nordea.com

 

DNB

Hedwig Meidra, DNB kommunikatsioonijuht, +372 505 9104, hedwig.meidra@dnb.ee

 

Nordea

 

Nordea kuulub Euroopa 10 suurima universaalpanga hulka oma turukapitalisatsioonilt. Nordeal on ligi 11 miljonit klienti, 30 000 töötajat ning ligikaudu 600 pangakontorit. Nordea aktsia on noteeritud Nasdaq Stockholmi, Nasdaq Helsingi ja Nasdaq Kopenhaageni börsidel. Nordea grupil on suurepärane kogemus ning lai toodete, teenuste ja lahenduste spekter panganduse, varahalduse ja kindlustuse alal. Nordea usaldus püsib pikaajalistel suhetelnii oma klientide kui ühiskonnaga laiemalt.

 

DNB

 

DNB on üks Põhjamaade suuremaid finantsgruppe ja Norra turuliider, pakkudes suurt valikut finantstooteid nii era- kui ka äriklientidele. DNB tegutseb 18 riigis üle maailma ning grupi varade maht oli 2016. aasta neljanda kvartali  lõpus 2 653 miljardit Norra krooni. DNB on hetkel maailmas üks paremini kapitaliseeritud pankasid. DNB aktsiad on noteeritud Oslo börsil ja 34 protsenti aktsiatest kuulub Norra riigile.