Internetipank

 

Nordea koodirakendus (Nordea Codes) on nutiseadmele mõeldud rakendus, mida saab kasutada oma isiku tuvastamiseks interneti-, mobiili- või telefonipangas. Koodirakendusega on võimalik interneti- ja mobiilipangas makseid sooritada või tuvastada ennast teiste e-teenuste pakkujate juures.

Eelised

  • Enam ei pea koodikaarte või lisaseadmeid kaasas kandma.
  • Mobiiltelefon on Teil alati kaasas. Nii on ka Nordea koodirakendus Teil alati olemas.
  • Lihtne kasutada.
  • Meelde tuleb jätta vaid 4-kohaline PIN-kood.

Täiustatud turvalisus

  • Turvaline autentimine ja allkirjastamine.
  • Ei ole võimalik teise seadmesse kopeerida.
  • Turvaliselt krüpteeritud.

Millistel nutiseadmetel koodirakendus töötab?

Koodirakendus on mõeldud kasutamiseks Apple, Android ja Windows telefonidele ning samuti iPadil ning Androidi tahvelarvutitel. Koodirakendust toetavad järgmised operatsioonisüsteemid:

  • iOS- alates iOS 7 ja uuemad
  • iPad versioonid alates iOS 7 ja uuemad
  • Android- alates Android 2.3.3 ja uuemad
  • WP- WP alates 8 ja uuemad

Lisainfot koodirakenduse tellimise ja kasutamise kohta ning vastused korduma kippuvatele küsimustele leiate: koodid.nordea.ee

Digivõti on füüsiline koodigeneraator, mida saab kasutada oma isiku tuvastamiseks interneti-, mobiili- või telefonipangas. Digivõtmega on võimalik interneti- ja mobiilipangas makseid sooritada või tuvastada ennast teiste e-teenuste pakkujate juures.

Lisainfot digivõtme tellimise ja kasutamise kohta ning vastused korduma kippuvatele küsimustele leiate: koodid.nordea.ee

Digivõtme kasutusjuhendPDF

ID-kaardiga internetipanka sisenemiseks on vajate ID-kaardi lugejat, ID-kaardi PIN1-koodi kui ka ID-kaarti ennast. Ühendus pangaga tekitatakse kaardil oleva kiibi sisse paigutatud isikliku sertifikaadi abil.

ID-kaardi lugeja on arvuti lisaseade, millesse saate sisestada oma ID-kaardi ning mille abil loetakse kaardil olevaid andmeid.


Lisainfot ID-kaardi kasutamise kohta leiate www.id.ee

Mobiil-ID on ID-kaardil põhinev isikusamasuse tõendamise ning digitaalse allkirjastamise lahendus Teie mobiiltelefonis.

Mobiil-ID kasutamiseks vajate Mobiil-ID funktsionaalsusega SIM kaarti. Selle saate oma telefonioperaatori esindusest, kus sõlmite vastava lepingu.

Kui M-ID SIM kaart olemas, peate selle aktiveerima ja oma isikukoodiga siduma www.politsei.ee kodulehel asuva lingi kaudu (taotlus uute sertifikaatide väljastamiseks). Selle toimingu saate kinnitada ID-kaardiga allkirjastades.

Veenduge, et Teie internetipanga kasutajatunnuse kontaktandmetes on märgitud sama mobiilinumber, millele tellisite M-ID teenused.

Lisainfot Mobiil-ID ja ID-Kaardi leheküljel.

Püsiparool on lihtne tuvastamisvahend Nordea interneti- ja mobiilipanka sisenemiseks ja kiiremate toimingute tegemiseks.

Võrreldes teiste tuvastamisvahendite (koodirakendus, digivõti, Mobiil-ID, ID-kaart või koodikaart) ja nendega seotud koodidega, võimaldab püsiparool interneti- ja mobiilipangas) teha ainult järgmisi toiminguid:

  • Eraisikust kontoomanik saab vaadata oma kasutajatunnusega seotud konto(de) informatsiooni ja teha ülekandeid temale kuuluvate kontode vahel.
  • Juriidiliste isikute puhul saavad kasutajad vaadata nende kasutajatunnusega seotud kontode informatsiooni.

Pärast püsiparooliga internetipanka sisenemist on muude toimingute teostamiseks võimalik end täiendavalt koodirakendusega, digivõtmega, Mobiil-ID'ga, ID-kaardiga või koodikaardiga identifitseerida ilma internetipanga keskkonnast välja logimata.

Püsiparooli kasutusjuhendPDF

  • Internetipanga kasutajatunnuse ja koodikaardi saate Nordea internetipanga lepingu sõlmimisel. Koodikaardil on 120 neljanumbrilist ühekordset koodi, mida küsitakse internetipangas iga kord pärast kasutajatunnuse sisestamist. Pärast 90. koodi sisestamist saadab pank Teile postiga uue koodikaardi.
  • Kui olete koodi sisestamisel eksinud kolm korda järjest, teenus blokeeritakse ning Teile kuvatakse veateade "Sisenemine ebaõnnestus (kasutaja on blokeeritud)".
  • Blokeeringu vabastamiseks pöörduge lähima Nordea pangakontori poole.

NB! Alates 1. aprillist 2017 ei ole võimalik paberil koodikaardi koodidega enam Nordea interneti- või mobiilipanka siseneda.

Selle muudatusega seoses pakume internetipanga kasutajatele juba alates 24. septembrist 2016 võimalust vahetada hetkel kasutusel olevad paberil koodikaardid Nordea uue koodirakenduse või digivõtme vastu.

Lisainfo: koodid.nordea.ee

Tutvuge telefoni- ja internetipanga tingimustegaPDF (uued tingimusedPDF hakkavad kehtima al. 01.2017)

Internetipanka saab kasutada järgmiste brauseritega:

  • Internet Explorer alates 7ndast versioonist
  • Firefox uusim versioon
  • Safari
  • Google Chrome


Proovige Nordea internetipanga demo-versiooni.

Internetipanga kasutamine on lihtne ja turvaline

Internetipanga kasutaja tuvastatakse kasutajatunnuse ja parooli või koodikaardi, Nordea koodirakenduse, digivõtme  koodide, ID -kaardi, Mobiil ID, ja selle PIN1 kaudu. Maksete kinnitamiseks kasutatakse koodikaardi, Nordea koodirakenduse, digivõtme koode või ID-kaardi, Mobiil-ID PIN2 koodi.

Sessiooni kaitse

  • Ühendus internetipangas on kaitstud SSL-turvaprotokolliga. SSL-protokoll krüpteerib andmevahetuse ja internetipanga-koodidega (Nordea koodirakenduse, digivõtme koodidega või Mobiil-ID, ID-kaardi PIN1-ga) tuvastatakse klient pangas. Lisaks kasutatakse sessiooni juhtimiseks cookie’sid.
  • SSL-turvaprotokoll on krüpteerimistehnoloogia, mida toetavad brauserid. Kui SSLi krüpteerimine on Exploreri, Mozilla või Google Chrome brauseris aktiveeritud, kuvatakse ekraanil lukuikooni. Lukuikoonile klõpsates saate vaadata panga turvasertifikaati. Üks viide turvalise ühenduse kasutamisel on see kui Internetiteenuse aadressiväli algab tähtedega „https://”. Kui Interneti-aadress algab tähtedega„http://”, siis ei ole ühendus turvatud.
  • Turvalisuse tagamiseks jälgitakse pangaga ühenduse kestust. Ühe sessiooni maksimaalne kestus on kaks tundi. Samas kui internetipanga teenust 15 minutit ei kasutata, sulgub ühendus automaatselt ja teenuse kasutamiseks tuleb uuesti sisse logida. ID kaardiga sisse logimise puhul sulgeda veebilehitseja kõik aknad ning siseneda uuesti. Piiratud seansiaeg kaitseb Teid väärkasutuse eest juhuks, kui olete unustanud internetipangast väljuda.


Juhised internetipanga teenuse turvaelementide hoidmiseks

Et ära hoida teenuse volitamata kasutust ja võimaliku kahju tekkimist, soovitame kasutajal täita järgmisi turvaelementide hoidmise nõudeid:

  • hoida kasutajatunnust ja koodikaarti (ID-kaarti) ligipääsmatus kohas ja saladuses kolmandate isikute, kaasa arvatud pereliikmed, eest. Kui soovite, et teine isik saaks Teie rahaasju korraldada, määrake ta teenuse kasutajaks;
  • hoidma kasutajatunnust ja koodikaarti (ID-kaarti) eraldi, kuna ainult ühe turvaelemendi, näiteks kasutajatunnuse teadasaamine, ei võimalda väärkasutust;
  • mitte jäädvustama turvaelemente kolmandale isikule äratuntavalt ühelgi esemel (näit. rangelt on keelatud kasutajatunnuse mistahes viisil jäädvustamine koodikaardil). Pank soovitab kasutajale kasutajatunnus meelde jätta.


Internetipanga sessiooni lõpetamine

Internetipanga ühendus sulgub, kui klient vajutab „Välju” nuppu. Turvalisuse huvides soovitame sulgeda kõik brauseri aknad.

NB! Alates 1. veebruarist 2017 muutub Nordea panga ja liisingu hinnakiri. Tutvuge uute hinnakirjadega.

Internetipank**
Paketitasu - igakuine haldustasu1 Tasuta
Digivõti seadme registreerimine2 15 €
Digivõti seadme teistkordne registreerimine2 15 €
Nordea Codes mobiiliaplikatsiooni kasutamine Tasuta

** Alla 20-aastastele on internetipanga kasutamine tasuta.
1Nordea internetipank on kliendile  igakuise haldustasuta, kui klient kasutab maksepõhist internetipanka.
2Üle 60 aastastele klientidele on Digivõtme registreerimine tasuta.

ShadowShadowShadow

Soovitused ja nõuanded

Soovitused ja nõuanded
Mobiil-ID on turvaline ja mugav Lugege lähemalt..